Alltså, det här med medielogik är inte lätt att begripa. Vana cyklister och för all del cykelbloggsläsare vet ju att stolpar i cykelbanor är så vanliga att det i det närmaste måste räknas som en självklarhet, i synnerhet på nyanlagda cykelbanor.
För fler exempel se några av våra inlägg om stolpar. För det mesta är stolpar i cykelbanor något som i princip bara tas upp i cykelgrupper, i extrema fall kanske någon lokaltidning tar upp det.
Men häromdagen lyckades en klassisk cykelbanestolpe i Eslöv i Skåne få plötslig massiv mediabevakning av någon anledning.
Inte bara i Sverige, även Norge uppmärksammar stolpen i Eslöv:
Vi fattar inte riktigt varför just den här stolpen av alla får sådan uppmärksamhet, kanske hade den en bra pressagent, men vi är väl ändå glada att det för en gångs skull blir lite liv. Och att det verkar som att den ska åtgärdas, vilket ju är mindre vanligt. Och passar på, hej alla mediabolag – kolla för all del i Kungens Kurva också:
Toppbild: Stolpe från Kanalvägen i Stockholm. Sattes upp 2014. Står fortfarande kvar.
Jag tog bild på just den precis den 16 juni.. Den är knepig.
https://ibb.co/kmyJ6kk
Man kan ju undra varför just den här stolpen blev så stor, men det är väl bara att vara tacksama?