Ibland räcker det inte med ett Facebookinlägg för att suga ur alla goa klicken från lite cyklisthat.
Torsdagen den 20 februari 2020:
Söndagen den 23 februari 2020, bara tre dagar senare och över 500 interaktioner, varför inte köra en nästan ordagrann repris?
För någon kanske missade att svara första gången? För att över 400 kommentarer inte ger svar på frågan? Nej, såklart inte. Det är inte frågan som är grejen.
För kommentarer, reaktioner och delningar ger Facebookräckvidd. Och få saker ger så många reaktioner, kommentarer och delningar som när det verkar som att cyklister fått något. Till exempel ny cykelbana, lite bättre plogat eller kanske tryggare korsningar. Det som skulle kunna toppa det skulle vara när någon verkar ha tvålat till dem då, till exempel genom att stoppa något av ovanstående.
Då är det inga konstigheter att ställa samma fråga igen bara några dagar senare.
Det är alltid en klassiker när man vill öka sina reklamintäkter (om nu websidan har reklam).