To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Av någon anledning funkar inte reply i vårt nya kommentarsfält, men Felix, visst, så kan man ju se det. Men också att i en bilkö hade det inte gått alls. Fördelen som cyklist i kö är att man kan prata med varandra – vilket gör, i mitt tycke, cykelköer till en betydligt trevligare upplevelse än bilköer.
Om en polis hade velat berömma en bilist hade hen varit tvungen att gå fram och knacka på rutan på allihop. Cyklister är det lättare att prata med.
Det är visserligen trevligt med en polis med en vänlig, trevlig attityd som ler och är positiv. Det ÄR trevligt och bra på många sätt.
Fast kverulanten inom mig tänker att det ännu en gång är en rätt obehaglig särbehandling av cyklister baserad på att det man förväntar sig är att alla cyklister ska köra mot rött. I någon mening befäster han faktiskt den missuppfattningen genom sitt välmenta beteende, även om jag tror att det inte finns annat än god tankar och välvilja bakom. Och problemet är ett systemfel, inte ett fel hos den här konstapeln.
Han är väl schysste den polisen, eftersom han tar sig runt och syns bra, även om jag tycker att han rullat lite väl snabbt ibland på gångfartsområden och torg. Men poliser har ju rätt att göra vad som är fel för oss andra. Och är inte segway lite som att åka fixe (utan bromsreglage). Det finns ingen egentlig broms – du stannar genom att göra omvänd rörelse. Lustigt, jag tror inte det finns krav på broms på segway.
Iövrigt vill jag inte bli tackad och klappad på huvudet för att jag sköter mig av en representant för något så skenheligt som trafikpoliseri i Stockholm. Riktig tacksamhet hade jag känt om han samtidigt som han övervakade rödluscyklande dirigerade övrig trafik så det inte blev bilister stående mitt i korsningen götg-hornsg i rusning.
Han är väl schysste den polisen, eftersom han tar sig runt och syns bra, även om jag tycker att han rullat lite väl snabbt ibland på gångfartsområden och torg. Men poliser har ju rätt att göra vad som är fel för oss andra. Och är inte segway lite som att åka fixe (utan bromsreglage). Det finns ingen egentlig broms – du stannar genom att göra omvänd rörelse. Lustigt, jag tror inte det finns krav på broms på segway.
Iövrigt vill jag inte bli tackad och klappad på huvudet för att jag sköter mig av en representant för något så skenheligt som trafikpoliseri i Stockholm. Riktig tacksamhet hade jag känt om han samtidigt som han övervakade rödluscyklande dirigerade övrig trafik så det inte blev bilister stående mitt i korsningen götg-hornsg i rusning.
Enligt gällande lag räknas balanshjuling som cykel, så det får vi väl godkänna. 😀