To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Ett enkelt sätt att lösa det för dig personligen är att cykla en kvart tidigare eller senare. Jag cyklar där dagligen och har aldrig minsta problem – men så undviker jag rusningen också.
Sen får vi väl hoppas att de snart är klara och att de lär sig något av testerna i Årsta. http://www.bicycling.se/blogs/kristerisaksson/cykel-och-vagarbeten-nu-hander-det.htm
Försökte faktiskt det, genom att åka en halvtimme tidigare, men det var redan rusning då – passerar normalt vid kanske tjugo i nio, men har testat att passera vid kvart över åtta – så tror det skulle krävas mer skillnad, kanske en timme tidigare eller senare. Och det funkar inte med dagis, skola och jobb.
Attan! På andra sidan Söder så glesnar det ut redan 8.15.
Kl 8.45 ser jag kanske 6-7 cyklister på hela de 8 km jag har till kontoret – men flera hundra bilar. Hur kommer det sig att så många bilister klarar att åka senare men nästan inga cyklister? En liten bias blir det ju iom. att bilister rör sig fortare än cyklister – men 100 gångers skillnad betyder att det är något större som påverkar.
Överrepresentation av hantverkare och egna företagare bland bilisterna, som själva styr sin verksamhet?
Cyklister! bli företagare!
Jag cyklar ofta just där – och inte i rusningstrafik. Inte fasen är det bra då heller. Ska man rakt fram mot Kungsträdgårdsgatan är det riktigt dåligt. Med tanke på att rödljusmoralen bland motorfordonen i just denna korsning är minst sagt undermålig bidrar det till en extra dålig situation.
Just BRA kanske man inte ska vänta sig av en plats som var en av de knepigaste redan utan byggarbete. Men problem har jag inte haft någon gång under byggtiden. Och tanken är väl att det ska BLI riktigt bra för cyklister. Vore det bättre att behålla det som det var innan?