För vem vill inte ha ett trafikljus mitt i cykelvägen liksom.
Det är såklart inte färdigt ännu. Det ska ju rättas till. Snart? Nej, inte särskilt. Enligt Trafikkontoret:
Platsen du fotat är inte färdigbyggd ännu. Örat ska smalnas av så att cykelfältet bibehåller sin bredd. Dessvärre saknar vår årsentreprenör resurser att göra det i år vilket gör att vi förhoppningsvis kan få det färdigställt till våren.
Aschdå, visst väntar vi gärna nästan ett år. Vad är väl en stolpe mitt i vägen?
Kanske en vink om att även cyklister skall stanna vid rött? 🙂
Allvarligt talat, varför planerar och genomför man inte allt på en gång, som flera har frågat sig. Idioti!
Vore det inte bra om alla vägbyggare och entreprenörer lärde sig att inte stolpar 40 cm från körbanan betyder stolpar 40 cm in i cykelbanan, utan 40 cm från körbanan OCH cykelbanan? Tänk vad pengar som skulle sparas?
http://www.corren.se/asikter/ordet-fritt/farliga-cykelbanor-i-skanninge-8532332.aspx
Det finns tydligen 250 cykelmiljoner vikta enbart för i år, att döma av det nya styrets ambitioner. Så det är bara att jobba loss!
Va?! ”Vår entreprenör saknar resurser”? Vafan är det? Finns det bara ett företag som kan flytta stolpar?
Det kan vara den lamaste dummaste ursäkter på länge!
Och varför är det alltid så självklart att det ska vara cykelfältet som ska stryka på foten? Hur vore det om man då målade om linjerna, för en djävla pensel ska de väl kunna få tag i, och lät cykelfältet behålla sin bredd i en både runt, och lät de andra fälten smalna av.
Fem miljarder på norra länken, förutsättningen var att kunna minska trafiken och ordna för bostäder och cykeltrafik runt vallhallavägen. Nu kommer den bittra verkligheten, att allt var en lögn.
Den där cykelmiljarden, vart tog den vägen?
Jag köper det över att cykla i lera bland fotgängarna. Klart förbättring över dagens lösning. Håller tummarna att de ta tag i Lidingövägen snart…
Man kan se det från den positiva sidan. Det hade ju inte varit bättre att skjuta upp hela projektet på grund av den här stolpen.
Men jag skulle ju uppskatta om de varnade för avsmalnande körfält på något sätt.
Frågan är varför man inte planerade hela projektet klart på en gång? Man ser ju sällan vägar byggas halvklara, släppas på trafik och sedan säga att vi tar resten i vår?
För sådär hundra miljoner kan nog årsentreprenören tänka sig att fixa fram resurser. Pengar verkar ju finnas.