To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Det där skulle vara jättebra för oss med cykelkorg! Ett problem med cykelkorg är att tyngden av den får framhjulet att vika sig åt sidan, när man lutar cykeln mot stödet (eller en stolpe). Vilket gör att hela ekipaget blir instabilt – cykeln välter gärna, eftersom framhjulet är tvärställt. Vilket innebär att man alltid måste parkera mot en vägg eller annat stöd för att hindra framhjulet att vika sig åt sidan.
Man får hoppas att detta blir standard framöver, precis som på motorcyklar.
Det är för att cykeltillvärkarna envisas med att montera cykelkorgen till styret och hjulet istället för ramen. Dessutom är det jobbigt att styra när man har fullt i korgen.
Jo, det är sant. Samtidigt finns det ju nästan inget att fästa korgen i, om man ska sätta den i ramen, såvida man inte svetsar på lite extragrejer, och då börjar det ju bli paketcykel och tungviktare av hela ekipaget.
Klassiska Raleigh Roadsters var kända för att ha ett lås i framgaffeln.
http://bikecult.com/works/archive/03bicycles/raleighDL1lock.jpg
Lustig frambroms…
Det är en frambroms som verkar på insidan av fälgen, istället för på fälgsidorna. Det var det vanliga förr. Handtaget (som består av en lång tunn metallpinne parallell med styret i hela dess längd) lyfter alltså en stång som lyfter bromsklossen uppåt, istället för lateralt inåt . Stången bakåt är för bakbromsen