To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Är det för att bilen är normen för alla fordon? Kan man inte köra sin bil ö-v-e-r-a-l-l-t så måste det vara någon annans fel?
Cyklistbloggen: Skogstokig RACERcyklist körde i full kareta bland oskyldiga fotgängare http://t.co/Tx7dqrvY5C @Cyklistbloggen
Om man inte klarar att köra enligt bestämmelserna på en gata/plats, så kanske man inte ska köra där öht. Jämför med en lastbil som överstiger viktbegränsningen på en gata; bara för att det är omöjligt att framföra den lagligt på nämnda gata så betyder inte det att man kan strunta i den regeln.
RT @Cyklistbloggen: Skogstokig RACERcyklist körde i full kareta bland oskyldiga fotgängare http://t.co/02KGdABhKf #cykla
RT @Cyklistbloggen: Skogstokig RACERcyklist körde i full kareta bland oskyldiga fotgängare http://t.co/02KGdABhKf #cykla
RT @Cyklistbloggen: Skogstokig RACERcyklist körde i full kareta bland oskyldiga fotgängare http://t.co/02KGdABhKf #cykla
Omöjligt är det knappast – det är bara att åka på tomgång om det är ”svårt” att gasa lätt. Bilen rullar av sig själv utan att tanten behöver göra något.
Klart att det inte är omöjligt – krypkörning är det första man lär sig i körskolan. Annars kommer köer alltid sluta med krock.
Det är lite kul i början på filmen när han skall visa hur svårt, men möjligt, det är så kör han runt en van. Då visar mobilen sådär 1,5km/h. Då borde ju 7km/h vara en barnlek. Krypkörning under gångfart är som du säger basalt inom bilkörning och något alla ägnar sig åt varje gång de parkerar.
Ja, hon kommer aldrig att slippa böter med sitt märkliga argument.
Det har hänt att bilar har tutat bakom mig på Götgatsbacken. Jag cyklade troligtvis fortare än 7 km/h med tanke på att jag cyklade om alla gående – ändå tyckte dessa två bilister att det inte gick fort nog. Självklart flyttade jag mig inte i min stilla färd på gågatans del.
Har man problem att åka långsamt med bil kan jag verkligen rekommendera automatväxlad bil. Då kör man med bromsen och låter tomgången föra bilen framåt. Underlättar fickparkering i backar också.
Tydligen har hon kommit på några andra skäl efteråt också. Det kan vara dåligt skyltat och man får inte införa gångfartsgator hur som helst så den kasnke är regelvidrig.
RT @Cyklistbloggen: Skogstokig RACERcyklist körde i full kareta bland oskyldiga fotgängare http://t.co/02KGdABhKf #cykla
@Cyklistbloggen Clickbait 😉
RT @Cyklistbloggen: Skogstokig RACERcyklist körde i full kareta bland oskyldiga fotgängare http://t.co/02KGdABhKf #cykla