Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Efter en dag med blöta byxor: Vad ska man ha på sig?

Publicerad den 23 september, 201413 januari, 2022

Efter höstens och gårdagens första skyfall inser jag att jag måste köpa kläder.

skyfall slussen
Weeeee!

Problemet är att jag inte vet vad. Jag behöver regnkläder. Men jag hittar inget som passar en pendlingscyklist av min kvalitet.
Tidigare har jag kört med en cykelponcho för typ en hundring, men det fungerar inte på min Trek. Lite framåtlutad=ponchon hamnar fel. Jag har testat billiga överdragsbyxor, men de är täta som plastpåsar=blir sjöblöt av svett istället.
Å ena sidan finns det sådana här:

The Bikesuit. One piece bicycle rain suit. from Smart Products on Vimeo.
Å andra sidan ser den jätteknepig ut och lite som ett overkill. Jag cyklar trettio minuter varje morgon i stadstrafik. Det betyder att billiga regnkläder är för dåliga, och ”riktiga” cykelkläder blir för dyra. Jag behöver inte high-tech gear för 1500 spänn per plagg.
Det jag letar efter är ett par byxor och en jacka i prisklassen under tusenlappen. Som andas. Som håller tätt. Och som är extremt lätt att ta av och på.
Och efter att ha tillbringat gårdagen med genomblöta skor letar jag också efter ett vettigt skoöverdrag. Jag har testat speciella cykelskoöverdrag – men de är utformade efter smala cykelskor och så fort jag får på mig kängor så blir de för smala. Eftersom jag gillar att tänka utanför lådan testade jag istället ridsportens short-chaps. Men det var samma problem där – tydligen rider man inte i kängor utan bara i smala stövlar.
På Götgatan såg jag en möjlig lösning: Flottans sjöstridsdamasker:
flottans damasker
Önskar att jag tänkt på det när jag gjorde lumpen – då hade jag kanske kunnat fått med mig mina hem. Men alas, då hade jag huvudet någon annanstans.  Någon som vet om de finns att köpa på något överskottslager?
Och frågan till er alltså: Vad ska man ha på sig när man pendlingscyklar i regn och inte vill ha kläder som kostar en förmögenhet?

50 svar på ”Efter en dag med blöta byxor: Vad ska man ha på sig?”

  1. Vivia skriver:
    27 september, 2014 kl. 1:40 e m

    Jag skaffade Didriksons regnställ, det känns som man inte har något på sig. Men det jag skulle jag vilja veta är hur man gör med hala pedaler och blöta skosulor.

    Laddar in …
  2. BengtW skriver:
    26 september, 2014 kl. 3:11 e m

    Har ingen lösning på problemet vilka kläder man skall ha på sig. Antingen blir man blöt utifrån (av regn) eller inifrån (av svett).
    Men tips på ryggsäck är att köpa från http://www.staydry.nu. Deras 20-liters rymmer mycket, sitter bra på ryggen, har reflexdetaljer så man syns lite bättre.

    Laddar in …
  3. Anders skriver:
    24 september, 2014 kl. 2:05 e m

    De här skoöverdragen är mina favoriter (prisvärda).
    http://www.vaude.com/en-BE/Products/Clothing/Bike-Gaiter-short-black.html
    Med de här handskarna instoppade under regnjackan klarar jag till och med ösregn (inte lika prisvärda).
    http://www.haglofs.com/sv-se/produkter/klader/lager/accessoarer/herr/gram_shell_mitten_sv-se.aspx
    Alltid lite lustigt att läsa om alla som inte klarar att cykla med regnkläder. Själv njuter jag av att vara torr och med lugn fart och lite kläder under klarar jag det. Men det är klart – för de som svettas även utan regnkläder går det förstås inte.
    Kan väl hålla med om att det är lite krångligt att jag behöver ta av mig långbyxorna om det börjar regna och jag har för långt kvar till mitt mål (dvs. så jag blir för varm). Regnjacka som har öppningsbar ventilation under armarna uppskattas.

    Laddar in …
  4. Lillemor (på en Scott Sub 30) skriver:
    24 september, 2014 kl. 2:02 e m

    En regnjacka av något material som andas, gärna med lite längre ryggslut och vettig krage samt vanliga regnställsbyxor som också andas funkar väl alldeles utmärkt? Stadium har ju märket Everest som mycket väl duger om man inte behöver värstiggrejor. Jag tog mina Lundhags vandrarkängor på fötterna idag när det inte regnade så mycket (men de pallar betydligt mer väta än så)med en tunn ullstrumpa i. Gick alldeles utmärkt att cykla med dem, inga blöta fötter och varmt och skönt kring fotlederna 🙂 Även jag cykelpendlar ca 30 min per väg varje dag så värstiggrejor är overkill tycker jag.

    Laddar in …
  5. Mattias skriver:
    24 september, 2014 kl. 1:14 e m

    Byxholkar kanske kan vara något (i kombination med rätt poncho)? Då får man ventilation samtidigt som sadeln sliter mot de vanliga byxorna.

    Laddar in …
  6. Salle skriver:
    24 september, 2014 kl. 10:44 f m

    Blöt bli man oavsett regnkläder antingen utifrån eller innifrån . Det handlar för min del om att inte bli kall. Jag kör regnjacka, rainlegs och skoöverdrag. Och sen dusch på jobbet.

    Laddar in …
  7. Maria Larsson skriver:
    24 september, 2014 kl. 2:42 f m

    Jag använder mig av regnjacka och dito byxa från ITAB
    http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16037&plats_id=1386
    http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16747&plats_id=1386
    Billiga och smidiga (byxorna har kardborre längst ner vid benslutet så att man inte riskerar att de fastnar i kedjan, jackan har en liten skärm så att man inte får regndroppar i ansiktet). Dessutom tar de liten plats i packningen.
    Som damasker använder jag hemsydda överdragsskydd då även jag upptäckte att de flesta som fanns att köpa var för små.

    Laddar in …
  8. Fredrik Jönsson skriver:
    23 september, 2014 kl. 8:47 e m

    Just det, på fötterna har jag dzr h2o med gore tex. De håller nästan helt tätt fortfarande efter att ha varit med ett år.

    Laddar in …
  9. Fredrik Jönsson skriver:
    23 september, 2014 kl. 8:43 e m

    Jag har ett par vanliga haglöfs regnbyxor, inköpta på Igor sport för ett par år sedan. Jag tycker inte att man behöver Gore tex på underkroppen, jag blir inte särskilt svettig om benen, men det kan ju vara olika. Däremot har jag en jacka med membran. Jag har iofs ett par Gore tex skidbyxor också, men de sparar jag till vintern.

    Laddar in …
  10. Aliide skriver:
    23 september, 2014 kl. 8:35 e m

    Men herregud, pynta ut lite pengar på kvalitet! Tex Gore paclite tex så slipper du ivf bli totalkokt och torr dessutom, vattnet pärlar bara av hur mycket det än öser ner. Förstår inte de som säger att de inte håller, brallorna har jag haft i åratal och haft såväl på cykel som gående. Kör med plattisar och även goretexmembran i skorna, så torra fötter också.

    Laddar in …
  11. Jonas skriver:
    23 september, 2014 kl. 6:33 e m

    Jag kör med dessa skoskydden: http://www.bootsinabag.se/. Plus ett regnställ för ungefär 1000kr. Tycker jag fungerar fint. Även om det blir varmt med regnstället på är det stor skillnad mot billiga regnställ som verkligen känns som ett växthus.

    Laddar in …
  12. non skriver:
    23 september, 2014 kl. 5:56 e m

    Jag använder ”bootsinabag” för skorna. Passar lite olika skor, men är inte supervattentäta men rätt enkla och behadliga att ta med sig. Jag är nöjd. Och de liknar ju flottans sjöstridsdamasker =)
    http://www.bootsinabag.se/

    Laddar in …
  13. Jens skriver:
    23 september, 2014 kl. 5:27 e m

    Ett par regnbyxor med dragkedja i benen är smidigt. Går att ta på utan att ta av skorna. Men svettigt lär det bli om du kör lite snabbare.

    Laddar in …
  14. Mikael skriver:
    23 september, 2014 kl. 4:59 e m

    Du har iallafall en del valmöjligheter. För en annan som ligger en bra bit över 100 kg, och därmed i högsta grad är i behov av vardagsträning som inte förstör knäna är det en det inte riktigt lika lätt. Trots större behov av funktionella kläder på grund av, bland annat, mer svett och större tendens till diverse skav finns det i princip inget att tillgå, inte ens vanliga regnkläder är lätta att hitta (om man inte räknar galontält förstås). Det som väl finns att tillgå på den svenska marknaden sitter sällan som det är tänkt, men får funka ändå.

    Laddar in …
    1. marten lewis skriver:
      23 september, 2014 kl. 6:35 e m

      Jag drar size 200 cm/ 100+ kilo och har ofta problem hitta nått för mig som har breda axlar, långa ben men ändå ingen mage. För ett par hundra spänn får jag åtminstone mina byxor o jackärmar förlängda o tejpade hos den lokala skräddaren. Värt varje krona.

      Laddar in …
      1. Jonas skriver:
        23 september, 2014 kl. 7:41 e m

        Ha, ha, jag har samma problem. Är 2 meter och väger ca 80kg… Finns inte en byxa som passar. De jag hittat är typ 20 cm för korta i benen om de är ok i midjan, så jag har gett upp att försöka hitta färdigsydda byxor.
        Jag lånade istället familjens symaskin och sydde ett par egna softshell-byxor. Tyget beställde jag från Extremtextil i Tyskland http://www.extremtextil.de/catalog/Fabrics/Softshell:::21_54.html
        Köpte ett mönster på byxor och förlängde benen med typ 30 cm. Med insydda reflexer på lämpliga ställen blev byxorna perfekta cykelpendlingsbyxor 🙂
        Byxorna står emot måttligt regn i ca 20 minuter och torkar förhållandevis fort.

        Laddar in …
  15. blackplanet616 skriver:
    23 september, 2014 kl. 3:44 e m

    @ekstromenator @Cyklistbloggen finns ett kajak byxor som skulle funka. Gällande skoöverdrag. Löser vi nog världsfreden före.

    Laddar in …
  16. Ms_Xx skriver:
    23 september, 2014 kl. 3:29 e m

    Låga gummistövlar i stället för skor regniga dagar. Älskar dem (skorna får man ju ner i väskan, om man måste ha dem på jobbet).
    Annars har jag inte så mycket att tillföra, men såg nån som skulle börja sälja cykelchaps, lät smart, man blir ju oftast bara blöt framtill på benen, om det inte ösregnar, och det är lite halvkul att behöva dra på sig regnbrallor (varmt!)…
    Önskar mig också en regnponcho (av BRA modell). Men jag är ju tjej (en poncho vore mer som en accessoir).

    Laddar in …
    1. Richard skriver:
      23 september, 2014 kl. 6:56 e m

      Jag beställde en cykelponcho idag till min fru som ett Malmöföretag har tagit fram. Jag gillar särskilt att man får lite sikt åt sidorna med den genomskinliga plasten. Enligt hemsidan ska den vara tillräckligt lång därbak så man kan sitta på den (och slippa att den fladdrar bakom ryggen som kortare modeller gör).
      Jag lovar att återkomma med en recension!
      http://www.bikesmart.se/product/A103/index.html

      Laddar in …
      1. Ingrid skriver:
        24 september, 2014 kl. 8:22 f m

        Jo den såg listig ut, men jag fattar inte hur man är funtad när enda färgen verkar vara svart? Förutom att det är fult alltså, så är det ingen bra gråvädersfärg för cyklister. Själv har jag gett upp när det gäller byxor, jag packar ner ett par torra att byta till. Man blir blöt inifrån eller utifrån.

        Laddar in …
        1. Richard skriver:
          24 september, 2014 kl. 12:04 e m

          Jo, så klart man skulle synas bättre i en gul eller orange poncho men mina vanliga kläder är svarta, bruna eller blå så en svart poncho passar bättre min garderob (nu var iofs ponchon en present men min fru har också mörka kläder).
          Själv cyklar jag alltid med lyse på fram och bak (även dagtid då bilister reagerar snabbare på fordonsljus än gula cykelvästar).
          Jag gissar att poncho fungerar kanske mer i innerstan med många rödljus än ordentlig förortspendling i hög fart på cykelbanor. Återstår att se när den kommer på posten.

          Laddar in …
          1. Ingrid skriver:
            25 september, 2014 kl. 8:17 f m

            Jag är inte mycket för gult eller orange heller, men jag är väl skadad av mina seglardagar, sjöställ och liknande är helst inte svarta. Dessutom har vi somliga dagar dimma tjock så det kan vara svårt att se en fotbollsplan bort, så när man passerar bilisters döda vinkel vill jag ha en färg som man har bra periferiseende för på mig i gråväder. Jag har sett hur svartklädda cyklister kan försvinna fullständigt t ex mot mörka granar en solig dag, eller på cykelvägar med dålig belysning utmed upplysta trafikleder, och många cykellyktor är tyvärr inte så mycket att ha, ens när de är tända.

            Laddar in …
          2. Richard skriver:
            25 september, 2014 kl. 10:13 f m

            Jag kan hålla med dig att många slarvar med belysning (inget lyse eller små flingpaketslampor). Själv syns jag med en rejäl doning fram och en rolig sak där bak.
            FRAM
            http://www.xxl.se/vintersport/langdskidor/langd-utrustning/magicshine-mj-808-900-cykellampa/p/1065105_1_style
            BAK
            http://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00DYP93B0/ref=mp_s_a_1_11?qid=1411632438&sr=8-11&pi=AC_SX110_SY165
            Men vilken färg ska en poncho ha för att synas? Skicka gärna länk till den färgnyans som gäller på sjön också.

            Laddar in …
          3. Ingrid skriver:
            26 september, 2014 kl. 8:45 f m

            Skandinavisk tradition är brandgula flytvästar och ställ, men den brittiska gula färgen är bättre, rött och brandgult försvinner i vatten och mörker. Titta på brandbilar, de är numera gula, samma sak med ambulanser. Sedan finns ett problem – allting börjar bli gult, vägarbetare, utryckningsfordon m m. Luftfartsverket införde att alla markfordon skulle vara ”lindblomsgröna” för att piloterna inte såg låga blågrå traktorer i gråväder. Lindblomsgrönt kallas väl numera lime snarare. Ilsket rosa är en bra färg, den förekommer inte i naturen så den sticker av ordentligt. Egentligen är det bara att titta på de klassiska reflexvästfärgerna, men skippa fluorescensen däremot ska ponchon givetvis också ha rejäla reflexband. Tyvärr hittar jag inte vid sökning den labb vi gjorde en biologilektion med att jämföra periferiseendet för olika färger; jag minns att det skiljer, men jag hittar inget om det.

            Laddar in …
  17. ekstromenator skriver:
    23 september, 2014 kl. 3:05 e m

    @Cyklistbloggen Överdelen brukar inte vara något problem, men bra skoöverdrag och byxor med smala ben runt vristen vill jag också ha tips på

    Laddar in …
  18. Clara skriver:
    23 september, 2014 kl. 2:19 e m

    Lösningen enligt mig är att ha en bra cykelväska på pakethållaren som är garanterat vattentät (t ex Vaude aqua back). Där lägger jag mina vanliga byxor, tröja och strumpor så att jag garanterat har något som är torrt när jag kommer fram. Jag duschar inte när jag kommer fram men byter byxor, strumpor och skor (förvarar inneskor på jobbet).
    Sen har jag investerat i en regnjacka från Gore, kostar ca 1600 kr om man köper på nätet från England, och cykelregnbyxor från Craft. Med tanke på hur mycket pengar man sparar på att inte ha busskort i Stockholm tycker jag det är värt att investera i vettiga regnkläder. De håller dessutom flera säsonger.

    Laddar in …
  19. dr Berg skriver:
    23 september, 2014 kl. 2:05 e m

    1. Goretexstrumpor. Överlägsna alla former av överdrag i komfort och hållbarhet. Det rinner inte in i dem heller.
    2. Du har glömt hållbarhet som parameter för byxorna.
    Regnbyxor för cykling är nog det svåraste plagget att göra bra. Många ”high end”-märken saknar regnbyxor helt och hållet i kollektionen. Billighetsmärkena blir engångsgrejer har jag märkt så det är faktiskt värt att satsa lite pengar på byxorna ändå. Jag har slitit ut endura, marmot och vaude genom åren men både vaude och endura höll rätt länge så de får nog anses ok. Oftast är det nötning mellan bak och sadel som knäcker plaggen så passform är a och o så man inte sitter på några tejpade sömmar.
    Jag kör just nu med vaude regnknickers, det ger en bra kombination mellan varm/torr och ventilerad när det regnar kallt.

    Laddar in …
  20. anyg skriver:
    23 september, 2014 kl. 1:50 e m

    Regnjacka av något slag + Rainlegs + Skoöverdrag

    Laddar in …
  21. Arne B skriver:
    23 september, 2014 kl. 1:39 e m

    Handskar och skoöverdrag i all ära, men regnar det så mycket som igår (i Stockholm), kommer regnet rinna ner längs med armar och ben och in i skor och handskar. Har man ett helt tätt regnställ är det svetten som rinner dit.
    Jag tvivlar på om det finns en lösning som ger torra fötter oavsett regnmängd.
    Vad gäller pendling i vanliga kläder har jag inget att komma med. Min erfarenhet av cykelkläder är att det oftast lönar sig att lägga lite mer pengar. Vindtäta Gorejackor och -byxor (=Windstopper) gör att man klarar sig med väldigt få plagg.
    Gårdagen var extrem, men regn måste alltid finnas med i pendlingsplanen 🙂

    Laddar in …
    1. Erik Johansson skriver:
      23 september, 2014 kl. 2:00 e m

      Jag cyklade i galonställ + stövlar igår jag kom fram efter 50 minuter i spöregn torr om fötterna. Hade egentligen behövt hängselbyxor också eftersom regnet letade sig in vid magen på något vänster.
      Svett är ett problem i galon, efter ~20 min i 15 km/h så gav jag upp och lät svetten drypa.

      Laddar in …
  22. cykelliberalen skriver:
    23 september, 2014 kl. 1:28 e m

    @blackplanet616 @Cyklistbloggen ja, just nu rea på @Addnature.

    Laddar in …
  23. blackplanet616 skriver:
    23 september, 2014 kl. 1:27 e m

    @cykelliberalen @Cyklistbloggen marmot jackan brukar vara på extra pris då o då. Har väl 4 st. Sko. Men aldrig t cykling. Blir för varm.

    Laddar in …
  24. marten lewis skriver:
    23 september, 2014 kl. 1:13 e m

    Det är nog svårt att hitta de ytterkläderna. Problemet är ju även att jobb-kläderna under andas-stället redan bundit fukten. (ofta bomull) För mer än 10 år sedan la jag av med att medvetet köpa ”andasmatrial”, detta då jag insett att tex Gore lr Sympa-tex inte klarade att ventilera vid fysisk aktivitet mer än då man går långsamt. Jag byter om o kör med ullfrotte mot kroppen o ett gammalt Fjällräven test-ställ i andasmatrial utanpå. Andas gör det då jag bara knäpper igen jackan med varannan knapp så inte blixtlåset hindrar fartvinden att gå in i jackan.

    Laddar in …
  25. Joel Sjöström skriver:
    23 september, 2014 kl. 1:10 e m

    http://www.xxl.se/klader/herrklader/regnklader/regnstall/stormberg-kompakt-rain-set-regnstall-unisex/p/1088237_1_style
    Billigt och fungerar bra.
    Bävar inför den dagen jag inte har möjlighet att duscha när jag kommer fram till jobbet.

    Laddar in …
  26. Jonas skriver:
    23 september, 2014 kl. 1:08 e m

    Windstopperjacka och byxor i softshell fungerar fint. Håller emot regn i ca 10-20 minuter. När det väl börjar läcka igenom har man fått upp värmen och då gör det inte så mycket.
    Angående skoöverdrag så har jag kört med följande: http://www.rosebikes.se/artikel/gore-bike-wear-universal-city-iv-overshoes/aid:232865/
    Dessa knäppes i bakkanten med kardborreband och passar vanliga skor (i alla fall mina). Dessa skoöverdrag är ganska dyra, men bra.
    Vill du ha en billigare variant så finns dessa: http://www.rosebikes.se/artikel/vaude-gaiter-rain-overshoes/aid:481109
    Jag har ännu inte provcyklat dessa, men de är av samma konstruktion som de ovan, fast de känns mycket klenare och slits nog snabbare. Troligtvis svettas man mer i dessa då de verkar mer täta.

    Laddar in …
  27. felix reychman skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:59 e m

    Ja, det kräver obönhörligen dusch när jag kommer fram.
    Jag blir ofräsch hur jag än gör. Oavsett väder blir jag antingen svettig eller blöt och lortig på andra sätt. Då är det lättare, för mig, att helt enkelt bara ha kläder lämpliga för cykling, och sedan klä om när jag kommer fram.
    Jag har aldrig upplevt kläder som har de egenskaper du beskriver, att de antingen ventilerar bra nog för att man inte ska vara svettig, OCH håller regnet ute. Men jag har hört att det ska finnas. 🙂

    Laddar in …
  28. PerErikHahn skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:52 e m

    @Cyklistbloggen åtm. Någon gång per år kör jag byxorna i lunchrummets micro men det kräver lite förståelse från kollegorna och oblyghet..

    Laddar in …
  29. felix reychman skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:48 e m

    Jag väljer faktiskt att cykla i träningskläder, och duscha när jag kommer fram. Jag har gett upp alla alternativ som innebär att cykla i ”vanliga” kläder. Det är faktiskt inte så mycket att stoppa ner i en ryggsäck, om man gör så. Man vet säkert att man är ren och fräsch på jobbet. Det tar 10 minuter extra när man kommer fram.

    Laddar in …
    1. Christian Gillinger skriver:
      23 september, 2014 kl. 12:51 e m

      Men det kräver dusch?

      Laddar in …
      1. Björn skriver:
        23 september, 2014 kl. 1:51 e m

        Inte mer än om man kört i vanliga kläder. Tvärt om.
        Jag håller med – träningsbyxor och en funktionströja som man låter bli så blött det blir, och sedan ombyte i ryggsäck eller cykelväska.
        Enklare prylar kostar inte många hundralappar och betalar sig bara i minskat slitage på de ”riktiga” kläderna.
        Jag körde MTB-baggyshorts, ylleunderställströja och funktions-Tshirt över under stormen igår. Varm trots väta och blåst. Långa träningsbyxor (av typen skal+mesh) fungerar för en mils vintermisärpendling ner till minst -18° för mig. Längre skidstrumpor under bara.
        Benen blir man ju varm om ändå.

        Laddar in …
      2. J skriver:
        23 september, 2014 kl. 2:57 e m

        Nej, men det innebär nackdelen att man får dra på sig de redan blöta kläderna igen när man skall hem (om det fortfarande regnar och man inte vill blöta ner kläderna man jobbat i). Eftersom det inte finns regntäta kläder som andas så bra att man inte blir blöt ändå så står nog valet mellan vilket sätt man vill bli blöt på om det regnar, eller om man vill cykla avsevärt mycket långsammare.

        Laddar in …
        1. j skriver:
          23 september, 2014 kl. 3:04 e m

          fast om man prompt skall ha regnkläder är Marmots helt täta regnbrallor för typ 800:- ett bra val; bra kompromiss mellan lätt att ta på utan att vara flaxiga, rimligt hållbara och så finns de i extra lång storlek. Andas lika bra som bästa gore-texen (dvs säga helt tät i det relevanta intervallet), och påstås vara den föredragna brallan bland cykelbuden i soliga Göteborg.

          Laddar in …
        2. Aliide skriver:
          23 september, 2014 kl. 8:45 e m

          Men blöta (genomsura) kläder kyler ju en hel del, särskilt i halv storm. Kanske går i varmaste sommaren men bannemig inte på hösten/senhösten.

          Laddar in …
      3. Dmitri Fedortchenko skriver:
        23 september, 2014 kl. 5:24 e m

        Det går ju att byta om utan att duscha, det viktigaste är nog möjlighet till tork. 😉
        För man ska ju hem sen också.
        Jag har lite kläder, framför allt byxor, liggande på kontoret som jag byter om till, om det regnar. Jag cyklar i vanliga kläder men har mest merino på överkroppen. En vindtät och vattenresistent jacka har jag alltid med mig, Chrome De Haro Windbreaker (står emot medelstark regn i 20min, kanske mer).
        Men ska nog ta en titt på Rainlegs…verkar najs.

        Laddar in …
  30. cykelliberalen skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:37 e m

    @Cyklistbloggen runt fötterna går vanliga plastpåsar bra. Finns inga skoöverdrag som är vattentäta. Marmot Precip är ett prisvärt regnställ.

    Laddar in …
  31. krenaud skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:25 e m

    @Cyklistbloggen Fotpåsar i nylon har gjorts av Lundhags bl.a. Gjorda för att kunna vada med låga kängor. Kan vara värt att titta på

    Laddar in …
  32. Cykelpendlare skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:25 e m

    RT @Cyklistbloggen: Efter en dag med blöta byxor: Vad ska man ha på sig?: http://t.co/qS7SnUlnFy #cykla

    Laddar in …
  33. joacim skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:24 e m

    @Cyklistbloggen @jwolfers Torra byxor.

    Laddar in …
  34. cykelbloggar skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:22 e m

    Cyklistbloggen: Efter en dag med blöta byxor: Vad ska man ha på sig? http://t.co/tPDUeH9R3l @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  35. jwolfers skriver:
    23 september, 2014 kl. 12:20 e m

    RT @Cyklistbloggen: Efter en dag med blöta byxor: Vad ska man ha på sig?: http://t.co/qS7SnUlnFy #cykla

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d