To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering
RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering
RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering
Jag gillar den här eftersom den är så sann: cyklisterna har inte ens en sammanhängande färdväg.
http://www.flickr.com/photos/16nine/8415594735/in/set-72157639612557226
Bra serie med bilder. ”!950 – present” en utsökt illustration. Men är inte en cykelled någonstans där man ska leda cykeln? 🙂
Om det bara var trafikplanerare som tänkte på detta 1950-talsvis: även t.ex. vissa DN-krönikörer och ”Bilen har kommit för att stanna” på SvD Opinion (obetalbar kommentar till denna: ”Cykel är ett transportmedel för u-länder”).
När jag läser kommentarsfältet till ”Bilen har kommit för att stanna” inser jag hur svårt det kommer vara att ändra folks attityder gentemot trafik. Det känns tom uppgivet…
Det har till stora delar att göra med att någon på SVDs externa bolag som modererar kommentarerna godtyckligt tar bort kommentarer som kritiserar bilismen. Dvs de kommentarer som blir kvar är från bilister.
Jag har klagat hos SVDs kundombudsman, då jag anser det är riktigt illa att de tillåter sådan censur och godtycklig radering av inlägg. Det får ju folk som läser kommentarerna att tro just att alla vill ha ökade satsningar på bilismen.
Tydligen bryr sig inte SVD. ”Nej, jag har inte tid till fortsatt diskussion nu.” är svaret jag fått från dom. De struntar alltså fullkomligt i att deras externa modereringsbolag har lekstuga.
När det gäller parkeringsplatser så kan de användas till vilket fordon som helst. I min erfarenhet är det en mycket effektiv metod att hyra parkeringsplatse designade för bilar men parkera cyklar på dem, det retar gallfeber på brf:er och hyresvärdar och får dem att utöka den för cyklar avsedda parkeringsytan.
RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering
RT @cykelbloggar: Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna http://t.co/OL8N8CAGj8 @Cyklistbloggen
RT @Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna:
http://t.co/ydbhe5PNUK #cykla #trafikplanering
Cyklistbloggen: Copenhagenize tips till trafikplanerarna http://t.co/OL8N8CAGj8 @Cyklistbloggen