Den traditionsenliga ”vad var det i påsen”-bilden från höstens ”Tack för att du cyklar”-kampanj.
Reflexväst, cykelkarta, pekpinnar och en informationsbroschyr.
Om du fick välja själv, vad skulle du önska dig i påsen?
33 svar på ”"Tack för att du cyklar"-påsen september 2013”
Kommentarer är stängda.
Det här är ju mer som en käftsmäll än en tack-påse!
Hur vore det att staden satsade på vettigt vinterunderhåll i påsen?
Det gör Stockholm Stad… alldeles för mycket dock.
Satsar på otroliga satsningar i cykelinfarterna nu i Vinter med snöröjningsmaskin med vals + saltlake spridare baktill. Det betyder att cykelbanorna ska vara som BARMARK.
Tacka staden som lägger åtskilliga miljoner på detta.
Jag lyckades som vanligt undvika påsen eftersom jag passerar Årstabron så sent som halv 9. Då låg det tre tomma kartonger kvar. Det är väl 4 år sen jag senast fick en.
Jag förstår (som vanligt) inte hur man tänker när man gör en sådan här sak. Det lär ju inte vara lätt och billigt att fylla påsarna och administrera dem. Och så är de bara fulla med skräp.
Hur vore det med en cykelkarta där alla utmarkerade, dock ej utmärkta, vägar vore farbara och utmärkta?
Små lampor att sätta på cykeln, en buff, en låsvajer, roliga reflexer, skoöverdrag. Finns väl massor med bra grejor att lägga i påsen.
@Cyklistbloggen
De Borde ge er en lyse för att ni slipper att skrämma fotgängare i Årstaviken!!
Men hallå, vad är det för konstiga människor som fyller dessa tackpåsar? Ett förmanande att använda speciella kläder är väl inget tack. Passiv aggressivitet kallas det väl?
Så himla svårt är det inte att göra riktiga tackpåsar: en frukt och en chokladkaka!
Helt rätt.
En realistisk plan för att åstadkomma en sammanhängande cykelinfrastruktur.
Vilken plan som helst, bara man följer den 😉
@JennieVictoria Dammit. Glömde länk. http://t.co/nDnR3O2bUY
@Cyklistbloggen Skulle gärna sett belysning, en macka och, som @JennieVictoria sa, en biobiljett.
@Cyklistbloggen Jag skulle nöja mig med skyltade cykelvägar så att jag hittar. Eller en uppdaterad cykelkarta på Iphonen.
@Cyklistbloggen energikaka, överdrag till cykelkorgen och en biobiljett hade jag uppskattat!
@Cyklistbloggen @ronnebykommun Skulle var kul att få någon gång då man cykla varje dag till jobbet. Men det är ingen som bry sig här!!!
Jag skulle vilja tillägga något, men det som återstår är så bittert att jag inte orkar skriva det.
Jag har faktiskt gett upp, för jag blir bara förbannad, och att bli både förbannad på morgonen OCH frysa, det är för mycket. Jag tar tub, och kommer tillbaka när solen värmer.
Nej!!!! Kom igen – kämpa!!! 🙂
Jag skulle vilja, men det är inte värt det.
Jag blir så förbannad _varje_dag_ över att nästan bli överkörd, och förväntas stanna och släppa fram folk som ändå bara tänker vänta, eller parkera på cykelbanan, eller kryssa mellan bilisternas skyltar och soptunnor och kärringar som går tre i bredd med hund på flexikoppel och sopbilar och taxibilar på cykelbanor och…
att jag har kommit fram till at det är inte värt det.
Jag ser din smiley, Andreas, men allvarlig. trafiksituationen gör att jag orkar inte vara där och räcka finger åt fler bilister och busschaffisar.
Usch felix. Jag förstår din frustration och delar den. Men jag känner faktiskt att jag föredrar att dras med de problem som cykling har framför att stå och vänta på kollektivtrafiken som jag hatar ännu mer.
För mig skulle enda alternativet vara en bil, närmaste man kommer till den friheten som cykeln erbjuder är med bil känner jag, så kanske får man skaffa en ”vinterbil” 😉
Jag skulle vilja säga som Andreas, ”Kämpa på!”, men samtidigt så förstår jag de som slutar…särskilt vintertid!
Jag bor bra till för kollektivtrafik, och bil till jobbet skulle aldrig falla mig in. Eller, jo, på torsdag nästa vecka måste jag, men jag vill inte…
BRA! Varför tror cyklister att man måste bara sitta på något och kör till jobbet? Vill du ha kondition? varför springer du inte till jobbet?
En av anledningarna är att det är rätt långt. Jag springer ibland, men det är för långt att göra det varje dag. Särskilt när vädret blir dåligt.
I påsen önskar jag följande: En fungerande snöröjning som faktiskt är anpassad för cyklister, en fungerande Felanmälan, Cykelbanor som är säkra, uppmuntrande och inte delas med andra trafikslag och slutar abrupt, en organisation som kan till vara på allt det engagemang och idéer som cyklister har samt slutligen en politiker som inte behandlar cyklister som ren skit……….. och jag glömde, att man kan få ha cykelfälten i fred utan att det är parkerade bilar, sopsäckar, taxibilar, etc etc i dem.
Jo jag vet – jag lever i en drömvärld…
En broshyr med direktnummer till snöröjning, bilbärgning samt rapportering av betongsuggor. Samt ett varmt cykelöverdrag.
@Cyklistbloggen Shame. Didn’t get one. Wasn’t obvious what was happening. Guess I don’t need it, but would have been nice for my daughter.
Jag skulle önska att de delade ut extra små cykellysen till alla så att fler använde lyse i höstmörkret. Men ännu hellre ett löfte om att de faktiskt ska börja satsa på cyklism i verkligheten och inte bara i vackra ord.
Jag skulle önska mig ett löfte om fungerande snöröjning på våra cykelbanor och cykelfält till den kommande vintern.
@Cyklistbloggen Behandla cyklister som hästar kampanjen skulle jag vill se i Sverige #svpol #cykla @elmsatersvard https://t.co/VxbX4lanLK
Jag skulle vilja att det fanns ett besked i påsen som talar om att staden nu slutar med ”Tack för att du cyklar”-påsar…
Cyklistbloggen: ”Tack för att du cyklar”-påsen september 2013 http://t.co/jdMPCp4EY9 @Cyklistbloggen
RT @Cyklistbloggen: Det här fanns i ”Tack för att du cyklar”-påsen, september 2013. http://t.co/qbDBHTeE9m
#cykla #08pol