Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Obamahindren fortfarande kvar

Publicerad den 9 september, 201316 december, 2021

Japp, det tog ungefär torsdag eftermiddag att öppna alla bilvägar i stan, Obama hann knappt landa i St:Petersburg innan Stockholmsbiltrafiken flöt igen. Men på måndag morgon veckan efter är suggorna fortfarande kvar i cykel- och gångvägarna.
Här är den normalt usla korsningen Strömbron-Kungsträdgårdsgatan klockan 8.45 i morse. EDIT: De var kvar vid halv sex på kvällen också. Cyklisterna som skulle vidare mot Stallgatan fick klämma sig in i fåror, där suggorna tryckte upp de fotgängare och cyklister som skulle till Kungsträdgårdgatan mot vägen.

20130909_084600

Och när man skulle över till Kungsträdgården var precis hela cykelöverfarten igensatt:

20130909_084556

Och vid Raol Wallenbergstorg var det inte bättre, Berlinmuren stod kvar:

20130909_084812

Yay, cyklister – fattar ni inte att vi måste kompa ut nu efter allt jobb? Vi har inte tid att flytta en massa betong. Kör bil om det är så jävla viktigt att komma fram.

Och samtidigt uppe vid Götgatan har enterprenören passat på att göra en usel omläggning och som lök på laxen och grädde på moset toppat det hela med att placera en  reflexkon smack mitt i cykelfältet:

20130909_084000

Ja, vi vill ju inte riskera några plåtskador för bilister som inte ser betongklumpen vi också ställt i cykelfältet. Och det lär ju ha varit samma entreprenör som gjort samma sak tidigare.

Glad måndag på er, cyklister i Stockholm. Jag blir så jävla trött och arg. Och besviken.

22 svar på ”Obamahindren fortfarande kvar”

  1. AgnetaBF skriver:
    10 september, 2013 kl. 6:24 f m

    #stockholm #cykelstad http://t.co/QrmaRvYDZd

    Laddar in …
  2. jakob skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:18 e m

    Trött och besviken på att hindren efter Obama efter lång tid fortfarande står kvar och hindrar cyklar. http://t.co/Tf0YzedYy9

    Laddar in …
  3. jacobhama skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:16 e m

    RT @Cyklistbloggen: Obamahindren fortfarande kvar: http://t.co/zIOSXfUjXV #cykla

    Laddar in …
  4. Mattias Bengtsson Byström skriver:
    9 september, 2013 kl. 1:59 e m

    Den vanliga trista prioriteringen av bilar framför cyklar i stan. Och att stänga av cykelleder på ett sånt här sätt när Sverige visade upp sitt miljötänk för en amerikansk president i en kortege av 50
    bilar…

    Laddar in …
  5. henriktornberg skriver:
    9 september, 2013 kl. 1:28 e m

    här är bilder på #obamasuggor http://t.co/rBbs1B0zsW

    Laddar in …
  6. ulrikastahre skriver:
    9 september, 2013 kl. 12:52 e m

    Delar lite helt vanlig cyklistilska
    http://t.co/eeu4yWotRD

    Laddar in …
  7. mikaelordenius skriver:
    9 september, 2013 kl. 12:45 e m

    @PTFBYL Ja hur tänker ni @StockholmsStad? Som vanligt visas det att M(otormännen) är viktigast http://t.co/wI7RMuY4MW @UllaHamilton #cykla

    Laddar in …
  8. Joakim Fors skriver:
    9 september, 2013 kl. 12:19 e m

    Skulle vara intressant att ta en gaffellyftvagn och flytta ut ett betonghinder i körbanan och sedan se hur snabbt ett arbetslag är på plats för att ta bort hindret. 😉

    Laddar in …
  9. yimbysthlm skriver:
    9 september, 2013 kl. 12:00 e m

    Bättring @StockholmsStad ! http://t.co/fCvdZZioBx #cykelpol #08pol #urbpol #urbsth ping @perankersjo

    Laddar in …
  10. felix reychman skriver:
    9 september, 2013 kl. 11:35 f m

    Imorse ledsnade jag. Jag stannade helt kallt och flyttade ut den tillfälliga varningsskylten från cykelbanan till bilvägen.

    Laddar in …
  11. Björn Stenberg skriver:
    9 september, 2013 kl. 11:23 f m

    Det jag finner så märkligt/tragiskt/upprörande är att det faktiskt varit ett lastbilslag med lyftkran där och tagit bort betongmurarna från bilvägen men som alltså valt att lämna hälften av spärrarna kvar och åka därifrån.
    Det här är inte misstag, det är medvetna beslut!

    Laddar in …
    1. AndreasD skriver:
      9 september, 2013 kl. 11:33 f m

      Jag håller med. Det är JUST DETTA synsätt och angreppssätt som upprepar sig gång på gång på gång på gång. Jag hade kunnat köpa att det sker då och då men det är ta mig sjutton hela tiden med saker som påverkar cykeltrafiken negativt. Att det cyklar folk i den här stan är egentligen en gåta. Politiskt är det ett skämt att man inte kan ta sitt Trafikkontor i örat. …men man vill väl inte göra saker på riktigt utan man vill bara blåsa varmluft ”cykelstad i världsklass”.
      Bedrövligt!!!

      Laddar in …
  12. cykelbloggar skriver:
    9 september, 2013 kl. 11:17 f m

    Cyklistbloggen: Obamahindren fortfarande kvar http://t.co/QLHBz8Fgoq @Cyklistbloggen

    Laddar in …
  13. Trixiemix skriver:
    9 september, 2013 kl. 11:12 f m

    020-290 290 är telnr. som trafikanter uppmanas att ringa till för att rapportera trafikhinder. Dit ringde jag i morse angående just den korsningen på bilden(strömkajen), svårt att ta sig fram både på cykel och gående. Om fler ringer, kanske….

    Laddar in …
  14. spindelbenen skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:47 f m

    @Magnus_K @Cyklistbloggen @UllaHamilton Hahaha, en cykelstad i världsklass!! #världskass

    Laddar in …
  15. Magnus_K skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:32 f m

    @Cyklistbloggen bara ingen trakasserar @UllaHamilton med detta, det går ju att anpassa farten som cyklist och utrymmet är begränsat…

    Laddar in …
  16. souljens skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:26 f m

    @Cyklistbloggen Felanmält hos TrK. Dom skickade felanm vidare. Om det tar 1.5 år att få upp skylt på Repslagarg lär väl det här ta minst 2.

    Laddar in …
  17. jwolfers skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:24 f m

    RT @Cyklistbloggen: Obamahindren fortfarande kvar: http://t.co/zIOSXfUjXV #cykla

    Laddar in …
  18. AndreasD skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:20 f m

    Gör det så jobbigt som möjligt att cykla – då slipper vi snart några cyklister alls och kan alla sitta och trängas i den sköna bilen istället. Det komiska är att de som cyklar får göra det på vägar som kräver/får så mkt mindre i resurstilldelning men de cyklar ändå och bidrar till MYCKET mindre trängsel för bilarna. Skulle vara skönt med lite tacksamhet från staden genom att faktiskt se till att vi kan ta oss fram – inte bara att man får en påse med en föråldrad karta och en vattenflaska…

    Laddar in …
  19. souljens skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:15 f m

    @Cyklistbloggen Alltså jag har rätt hög toleransnivå med infran men det här är inte ok. Ett j-vla skämt! Ordna detta idag @StockholmsStad

    Laddar in …
  20. KristerIsaksson skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:07 f m

    RT @Cyklistbloggen: Obamahindren fortfarande kvar: http://t.co/zIOSXfUjXV #cykla

    Laddar in …
  21. sodervanster skriver:
    9 september, 2013 kl. 10:01 f m

    RT @Cyklistbloggen: Obamahindren fortfarande kvar: http://t.co/zIOSXfUjXV #cykla

    Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d