Meny
Cyklistbloggen
  • Hem
  • Om oss
  • Cookie Policy (EU)
Cyklistbloggen

Tre garage blev ett, sedan kanske två?

Publicerad den 21 maj, 201222 januari, 2022

Vi skrev ju häromdagen om att Trafikkontoret bränt alla pengarna som skulle bli tre cykelgarage på ett ställe. Men nu verkar de styrande politikerna ha en annan åsikt.
Trafikborgarrådet Ulla Hamilton, som annars håller en rätt låg profil i cykelsammanhang, säger så här till Radio Stockholm:

– Jag håller inte med om att Södra Stationsgaraget inte ska bli av. Vi har diskuterat detta med Trafikkontoret och Citybaneprojektet så det ska vi naturligtvis hitta finansieringsmöjligheter till, precis som vi har de här 260 platserna vid Odenplan, säger Ulla Hamilton.

Däremot tycker hon att det är för trångt vid T-Centralen och efterlyser förslag från oppositionens Daniel Helldén (mp). Som svarar:

– Vi har bland annat föreslagit att man ska ta garageplatserna som finns i Sheraton. Det finns också på Centralplan utanför Centralen. Det finns plats, säger Daniel Helldén.

Det byggs också ett cykelgarage i nya Älvjö Centrum, tydligen med plats för 440 cyklar. Vi håller på att försöka få mer information, kampanjsidan är sparsmakad.

Foto: Helena Sahlén

 

3 svar på ”Tre garage blev ett, sedan kanske två?”

  1. Elin Bandmann skriver:
    7 juni, 2012 kl. 8:39 f m

    Vid bygget av nya stadsbiblioteket i Amsterdam passade de på att bygga det här underjordiska bemannade cykelgaraget. Typ som för bilar fast med cyklar.http://www.putthefunbetweenyourlegs.net/post/151538062/gettin-out-of-the-bicycle-garage

    Laddar in …
  2. Villcykla skriver:
    21 maj, 2012 kl. 1:19 e m

    Älvsjö:
    Garaget är i tre plan och kommer att förses med tvåvåningsställ för att maximera nyttjandet av ytan. Du angör garaget dels från Älvsjö torg dels från mässidan via gång- och cykelbron som går över spåren. Tyvär blir garaget helt öppet då det utgör en förbindelse för allmänheten de tidpunkter SL-terminalen är stängd. Vidare kommer rampen som går på insidan av garaget vara en gång- och cykelramp, ska bli kul att se hur det kommer att fungera!
    Det är självklart bra att detta byggs, särskilt om man jämför hur det var tidigare på denna plats men det kunde ha blivit så mycket bättre…

    Laddar in …
    1. Christian Gillinger skriver:
      21 maj, 2012 kl. 2:02 e m

      Jag såg det där om att den befintliga cykelbanan skulle ledas in igenom garaget och undrade om det skulle innebära att det var öppet dygnet runt. Jag håller på och försöker få svar från projektledaren. Återkommer när så sker.

      Laddar in …

Kommentarer är stängda.

Senaste inläggen

  • Flen uppfinner egen sorts väg
  • Tack och på återseende
  • Så var det tänkt…
  • Men hur skulle man cykla?
  • Ytterligare en stolpe…

Arkiv

Arkiv

Meta

  • Logga in
  • Flöde för inlägg
  • Flöde för kommentarer
  • WordPress.org
©2025 Cyklistbloggen | WordPress Theme by Superb WordPress Themes
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
View preferences
{title} {title} {title}
%d