Det tycks som om svenska reklambolag har upptäckt att cykelsadeln är en utmärkt reklambärare. Inte nog med att cyklisten förmodligen blir glad över att få ett gratis regnskydd, h*n kommer dessutom köra runt med det över hela stan. Win-win får man väl säga. Men det slår mig när jag ser dem så här samlade, att det är rätt mycket positiv affirmation i texterna. Jag vet inte om man ska tolka alla hejarop som är tryckta på dem som att reklambranschen tycker det är jobbigt att cykla, eller om de bara är målgruppsanpassade inför cyklisternas förmodat hälsoninriktade inställning.
1 svar på ”Cykel en populär reklamplats”
Kommentarer är stängda.
Jag gillar inte alls det här med reklam på cykelsadlarna! Jag använder inte regnskydd och tar bort de skydd som sätts på. Jag pluggar på SU och får i snitt ett nytt regnskydd i månaden. Jag tycker inte de har rätt att sätta massa skit jag inte vill ha på min cykel, de kan få dela ut till de som vill ha istället.
/Erik