To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Har nu använt den ett par gånger och en sak jag saknar är autoifyllnad av persondata. Det blir väldigt omständligt att varje gång behöva skriva in namn/epost/telnummer osv. Borde gå att lägga in i appen så det finns kvar.
Jag har hittat inslaget
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5776393
Hörde ngt om ambulerande cykelreparation på P4/Stockholm. Vet ni vilka som startat detta? Tänkte lägga in numret i mobilen.
Kan det ha varit det här? https://www.cyklistbloggen.se/2013/07/ambulerande-cykelmekaniker/
Det verkar finns två mobila cykelreparatörer i stan numer?
https://twitter.com/Cykelfix1
Kolla efter @cykelmekanikern. De var på radio imorse, verkar det som. Hittas enklast på Twitter, verkar det som: https://twitter.com/cykelmekanikern
Cyklistbloggen: Stadens tyck till-app äntligen här http://t.co/uVzYVTaYSu @Cyklistbloggen
RT @Cyklistbloggen: Stadens tyck till-app äntligen här http://t.co/iM8jEOavxl #cykla #felanmälan #stockholm
”Felanmälan: först avgörs om ärendet är en felanmälan eller inte. De fel som utgör fara eller risk för olycksfall åtgärdas så snart som möjligt och resten görs i prioriteringsordning. Felanmälningar skickas vidare till våra entreprenörer för åtgärd, vi har därför ingen möjlighet att lämna återkoppling i dessa fall.”
Mycket märkligt, varför kan dom inte lämna återkoppling på detta?? Kanske första punkten att felanmäla i appen.
Det är exakt samma system som på webben, om du väljer ”Felanmälan” som kategori så får du ingen återkoppling eftersom det skickas till Trafik Stockholm (då kan man inkludera sitt mobilnummer i själva texten, kanske får man återkoppling).
Vill man ha svar så är Klagomål det enda alternativet.
Felanmälan ska ses som något för att hantera trasiga trafikljus, lampor, papperskorgar och annat smått. I praktiken är det är ett par hens som åker ut till platsen och målar, fixar, donar.
Exempel på saker som inte löses genom felanmälan:
– Dåligt planerad väg (cykelväg alltså)
– Dålig trafikomläggning vid byggarbete
– Betongblock mitt i vägen (cykelvägen alltså)
– Träd mitt i vägen (cykelvägen alltså)
Då är det klagomål som gäller.
Jag fick feedback en gång när jag hade berömt en cykelomläggning. Det ringde en entreprenör och frågade mycket vänligt vad det var för fel på omläggingen och då fick jag förklara att jag inte hade varit ironisk, utan menade att den var väldigt bra gjord. Vi blev båda glada.
@Cyklistbloggen Praise the lord! https://t.co/ckYAJqG4JW